Ønsker du en billig, fleksibel og fejlfri korrekturlÊsning af et magasin? 

Opgavekorrektur er et online korrekturbureau med fÄ udgifter, erfarne korrekturlÊsere og lynhurtige leveringstider. Og vi tilbyder korrekturlÊsning af fire artikler gratis og uforpligtende, sÄ du kan vurdere kvaliteten af vores arbejde inden en eventuel dialog.

Skriv til Jan i kontaktformularen nederst, eller send mail til mail@opgavekorrektur.dk.

⇒ Ubesvéret magasin-korrektur

KorrekturlÊsning af et magasin kan foregÄ inhouse, eller man kan outsource opgaven til et eksternt korrekturbureau.

Som udgiver sparer I penge, tid og frustrationer pÄ at outsource korrekturlÊsningen, fordi vi som eksternt bureau stÄr med ansvaret for, at arbejdet leveres til tiden og i en upÄklagelig kvalitet.

Med Opgavekorrektur som eksternt bureau forlÞber korrekturprocessen stabilt og ubesvÊret, og magasinet renses for ALLE fejl, sÄ sproget fremstÄr klart og lÊsevenligt.

Dine fordele:

→ Sikkerhed for, at I ikke finder smĂ„fejl efter tryk
→ En konkurrencedygtig pris
→ To gennemlésninger af erfaren korrekturléser
→ En korrektur, der tager hĂžjde for den gĂŠldende sprogpolitik (hvis en sĂ„dan forefindes)
→ Stor fleksibilitet op mod deadline
→ Et hĂžjt serviceniveau – bĂ„de hverdag og weekend
→ Overholdelse af alle aftaler.

⇒ Gratis og uforpligtende prĂžvekorrektur pĂ„ tre artikler

KorrekturlÊsning er en tillidssag, og vi tilbyder derfor at korrekturlÊse op til fire artikler uden beregning, sÄ du kan tage stilling til, om det overhovedet er vÊrd at fortsÊtte samtalen med os. Produktet skal vÊre i orden, og det vil vi gerne overbevise dig om, at det er.

NĂ„r vi sender prĂžvekorrekturen retur, vil den ledsages af en rĂŠkke bemĂŠrkninger om de overvejelser, vi har gjort os under korrekturen.

Vi hĂ„ber, at mange vil benytte sig af tilbuddet – det er gratis og uforpligtende.

Skriv til os via kontaktformularen i bunden af siden.

 

⇒ Hvad gþr korrekturlésningen ved magasinet?

Man forventer, at et magasin er fejlfrit og skrevet i et lĂŠsevenligt og levende sprog. Derfor er lĂŠserens tolerancetĂŠrskel over for fejl lav. Det er heldigvis de fĂŠrreste lĂŠsere, der er egentlige fejl-fascister, men rigtigt mange lĂŠsere vil undres over selv de mindste fejl i magasinet.

Hos Opgavekorrektur er vi fokuseret pÄ, at selv de mindste og mest ubetydelige fejl rettes. Men korrekturen gÞr meget mere. Magasin-korrekturen fra Opgavekorrektur giver sproget et markant lÞft pÄ alle niveauer:

→ Et gennemfþrt korrekt sprog: stavning, tegnsétning, grammatik og syntaks
→ Lésevenlige og flydende formuleringer
→ Harmonisering af sproget pĂ„ tvĂŠrs af artiklerne, fx i stavemĂ„de, citatteknik, forkortelser og orddeling
→ Korrekte egennavne, kilder og webadresser
→ Kommentarer til sproget
→ Konsekvens i det grafiske udtryk, fx farver, indryk, skrifttyper mv.

Vi arbejder professionelt og overholder altid aftaler og deadlines. Og sÄ sikrer vi, at sproget i magasinet er flydende og transparent, sÄ det vigtige, nemlig indholdet og budskabet, formidles ubesvÊret og let.

⇒ Tilbud

Som det fĂžrste skridt i retning mod et samarbejde anbefaler vi, at I sender 2-4 artikler til os til gratis prĂžvekorrektur.

Vi retter artiklerne, skriver nogle kommentarer, og sender det hele retur til jer. I kan nu tage stilling til, om korrekturen har en kvalitet, der giver grundlag for en videre dialog.

Hvis prÞvekorrekturen er tilfredsstillende, anbefaler vi, at I sender en pdf-version af et helt magasin til os. Vi danner os et indtryk af tekstmÊngden og sproget, inden vi skriver retur med en pris pÄ arbejdet.

Vores priser tager udgangspunkt i tekstmĂŠngden, specifikt antallet af normalsider, og i sprogets beskaffenhed, fx antallet af fremmedord og egennavne, der skal tjekkes.

Tilbuddet skal ses som det, det er: et tilbud. Prisen er ikke hugget i granit, og der kan vĂŠre mange grunde til, at vi efterfĂžlgende aftaler en anden pris.

NÄr vi er blevet enige om de overordnede vilkÄr for korrekturlÊsningen, udarbejdes en kontrakt (hvis en af parterne Þnsker det).

 

⇒ Aftale om detaljerne

NĂŠste fase handler om, at vi aftaler detaljerne for arbejdet:

→ Filudveksling (mail, ftp, WeTransfer el.lign.)
→ GDPR
→ Korrektur i Word eller InDesign?
→ Korrekturpolitik*
→ Lþbende korrektur eller samlet korrektur
→ Korrektur fþr og efter layout
→ Deadlines, fx 24 eller 48 timer.

I denne fase vil der typisk vÊre brug for lÞbende kontakt, bÄde telefonisk og pr. mail, sÄ alle detaljerne kommer pÄ plads. Vi vil test-rette pÄ et antal artikler, som I fÄr til gennemsyn. Vi justerer korrekturen efter jeres tilbagemelding, og sÄ er vi ved at vÊre klar til at rette det fÞrste hele nummer af magasinet.

* Hvis I har en korrekturpolitik, retter vi i henhold til den. Hvis ikke, vil vi sammen aftale detaljerne i korrekturen, fx stavemÄde af ord med flere stavemuligheder, brug af forkortelser, brug af kursiv, brug af tal eller talord, citatteknik, orddeling med videre.

 

⇒ Pris pĂ„ magasin-korrektur

Prisen pÄ korrekturlÊsning af et magasin afhÊnger af flere forhold:

→ Magasinets léngde
→ Artiklernes indhold og sprog
→ Om der skal vĂŠre bĂ„de 1. og 2. korrektur
→ Om artiklerne skal rettes i Word eller InDesign.

Vores priser hÞrer til blandt markedets laveste, og vi giver gerne et uforpligtende tilbud pÄ en opgave. Skriv til os pÄ mail@opgavekorrektur.dk eller gennem formularen herunder.

    OPGAVEKORREKTUR

    Opgavekorrektur er et online korrekturbureau. Vores korrekturlÊsere optimerer sproget i alle tekster pÄ dansk eller engelsk. Vi fokuserer pÄ god kundeservice, fleksibilitet og korrektur af hÞj kvalitet.

     

    KONTAKT OS
    Skriv, ring eller sms.

    +45 93908933
    mail@opgavekorrektur.dk
    Facebook